Algemene voorwaarden

1. Toepasselijkheid

1.1 Deze Voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en hieruit voortvloeiende verplichtingen, eventuele vervolgopdrachten en leveringen door de besloten vennootschap BMWE B.V. BedrijfsMaatwerk Eindhoven (KvK: 83272410), en alle aan haar gelieerde (rechts)personen, gevestigd en kantoorhoudend te (5613 AB) Eindhoven aan de Fuutlaan 12, hierna te noemen “BMWE”.

1.2 In het geval dat bepalingen in of bij de Overeenkomst in strijd zijn met deze Voorwaarden, prevaleren de bepalingen in of bij de Overeenkomst.

1.3 Afwijkingen van deze Voorwaarden zijn slechts geldig indien en voor zover deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.

1.4 Indien één of meer bepalingen in deze Voorwaarden nietig of vernietigbaar zijn, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet. In geval van nietigheid van één of meer bepalingen van deze Voorwaarden zijn partijen gebonden aan regels van zoveel mogelijk overeenkomstige strekking, welke niet aan nietigheid bloot staan.

1.5 De (inkoop-)voorwaarden van een wederpartij worden uitdrukkelijk van de hand gewezen en zijn niet van toepassing.

1.6 BMWE behoudt zich het recht voor deze Voorwaarden te allen tijde te wijzigen en/of aan te vullen. Nadat de gewijzigde Voorwaarden zijn gepubliceerd, zijn deze direct van kracht.

1.7 Niets in deze Voorwaarden is van invloed op de bepalingen die voor Consumenten van dwingend recht zijn.

 

2. Definities

De volgende met een hoofdletter geschreven begrippen hebben de volgende betekenis:

BW: het Burgerlijk Wetboek;

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verbandhouden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit, en die met BMWE een Overeenkomst aangaat en/of in een rechtsverhouding van welke aard dan ook staat of komt te staan;

Diensten: alle diensten die verleend worden op basis van een Overeenkomst tussen BMWE en de Klant, waaronder diensten die betrekking hebben op bedrijfsmaatschappelijk werk, bedrijfshaptonomie, (loopbaan)coaching, psychologische begeleiding, rouwtherapie, trainingen en workshops, in de ruimste zin des woords;

Intellectuele Eigendom: alle octrooi-, auteurs-, tekening- en ontwerprechten en/of andere (intellectuele eigendoms-) rechten, evenals technische en commerciële knowhow, methodes en concepten, al dan niet vatbaar voor octrooi, evenals resultaten uit de Overeenkomst en/of verleende Diensten (zoals, maar niet beperkt tot: concepten, adviezen, ontwerpen, illustraties, foto’s en overige beeldmaterialen, presentaties en overige (elektronische) bestanden);

Klant: iedere Consument en Zakenrelatie;

Overeenkomst: een tussen BMWE en de Klant gesloten Overeenkomst, eventueel met bijlagen;

Overmacht: alle van buiten komende oorzaken, voorzien en niet-voorzien, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, waaronder begrepen, maar niet gelimiteerd tot: overheidsmaatregelen, brand, werkstaking, oorlog, oproer, onwerkbaar weer, personeelsgebrek, terroristische dreiging, pandemie, waterschade, overstroming, bedrijfsbezetting, storingen in levering van energie en alle overige omstandigheden waardoor de uitvoering van het werk wordt verboden of belemmerd, zowel bij BMWE als bij de door BMWE ingeschakelde derden;

Privacyverklaring: de Privacyverklaring, te raadplegen via: https:/bmwe.nl/privacy/, zoals deze van toepassing is op de Overeenkomst en de Voorwaarden;

Producten: roerende zaken, niet zijnde de materialen die worden aangeboden bij het verlenen van Diensten, van BMWE die, op basis van een Overeenkomst, door of namens BMWE aan de Klant worden geleverd;

Vertrouwelijke Informatie: alle mondeling of schriftelijk door een van de partijen verstrekte informatie die duidelijk vertrouwelijk is, evenals alle informatie waarvan de betreffende partij verklaart dat deze als vertrouwelijk dient te worden behandeld, evenals informatie waarvan partijen mogen verwachten dat deze als vertrouwelijk dient te worden behandeld. Onder Vertrouwelijke Informatie valt in elk geval: persoonsgegevens, adresgegevens, klant-/leveranciersdossiers, knowhow en (bedrijfs-) informatie die zal worden gedeeld bij het aangaan en de uitvoering van de Overeenkomst, of waarvan een partij kennisneemt, evenals de gesprekken die worden gevoerd ten tijde, voor of na het verlenen van Diensten, alsmede de inhoud van de Overeenkomst en de Voorwaarden;

Voorwaarden: deze algemene voorwaarden van BMWE;

Zakenrelatie: iedere (rechts)persoon (niet zijnde een Consument) handelend in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf, en die met BMWE een Overeenkomst aangaat en/of in een rechtsverhouding van welke aard dan ook staat of komt te staan.

 

3. Aanbiedingen en totstandkoming van Overeenkomsten

3.1 Alle door BMWE gedane aanbiedingen en/of offertes zijn dertig (30) dagen geldig en geheel vrijblijvend.

3.2 Een Overeenkomst komt uitsluitend tot stand na bevestiging door BMWE, dan wel als met de uitvoering van de (beoogde) Overeenkomst is begonnen.

3.3 BMWE komt het recht toe zonder opgave van reden een aanvraag en/of verzoek te weigeren.

3.4 Partijen zijn enkel dan gebonden aan (afwijkende) afspraken als deze schriftelijk door BMWE zijn bevestigd.

 

4. Prijzen en eigendomsvoorbehoud

4.1 De door BMWE aangeboden en/of tussen partijen overeengekomen prijzen zijn steeds in euro’s (€), exclusief BTW.

4.2 BMWE komt het recht toe om bij het aangaan van de Overeenkomst een aanbetaling te vorderen, onder andere, maar niet gelimiteerd tot, voor het stellen van zekerheid.

4.3 BMWE heeft het recht om haar prijzen in geval van een Overeenkomst met de Zakenrelatie aan te passen. De Zakenrelatie aanvaardt een dergelijke prijswijziging wanneer deze het rechtstreeks gevolg is van een verandering van externe factoren.

4.4 In geval van niet, niet tijdige en/of niet volledige betaling van een factuur is de Klant, zonder ingebrekestelling, in verzuim en zijn alle betalingsverplichtingen, inclusief wettelijke rente en (buiten)gerechtelijke incassokosten, direct en volledig opeisbaar. In dat geval is de Zakenrelatie verplicht om de wettelijke handelsrente op grond van artikel 6:119a BW te betalen. Met inachtneming van artikel 6:92(2)(c) BW worden de door de Zakenrelatie te betalen buitengerechtelijke kosten geacht 10% van het factuurbedrag te bedragen, met een minimum van € 500.

4.5 Alle door BMWE geleverde en verkochte Producten blijven eigendom van BMWE totdat de Klant alle aan BMWE verschuldigde bedragen – met inbegrip van rente en kosten – heeft betaald.

4.6 Betalingen dienen binnen de op de factuur vermelde periode plaats te vinden. Bij het ontbreken van een betalingstermijn hanteert BMWE een betalingstermijn van veertien (14) dagen.

4.7 Indien BMWE Diensten en/of Producten niet in overeenstemming met de Overeenkomst kan leveren door omstandigheden die niet aan BMWE te wijten zijn, met inbegrip van Overmacht, blijven de betalingsverplichtingen van de Klant onverhoopt van kracht.

 

5. Uitvoering Overeenkomst

5.1 Op BMWE rust een inspanningsverplichting om naar beste inzicht en vermogen de Overeenkomst na te komen. Op BMWE rust expliciet geen resultaatsverplichting.

5.2 De overeengekomen levertermijnen zijn slechts streefdata en nimmer fatale termijnen.

5.3 De Klant is gehouden alle informatie tijdig en volledig aan te leveren die noodzakelijk is voor het uitvoeren van de Overeenkomst.

5.4 Ten behoeve van het verrichten van Diensten kan BMWE materialen verstrekken. Alle door BMWE verstrekte materialen behoren in eigendom aan BMWE.

5.5 Voor verzuim aan de zijde van BMWE is steeds een schriftelijke ingebrekestelling vereist waarbij aan BMWE een redelijke termijn, van ten minste veertien (14) dagen, wordt verleend om haar verplichtingen na te komen.

5.6 BMWE mag bij de uitvoering van de Overeenkomst gebruik maken van derden.

 

6. Aansprakelijkheid en vrijwaring

6.1 BMWE dient zich in te spannen om de verplichtingen op grond van de Overeenkomst na te komen. BMWE, dan wel een door BMWE bij de uitvoering van de Overeenkomst betrokken derde is, behoudens opzet of grove schuld, nimmer aansprakelijk voor enige door de Zakenrelatie geleden schade.

6.2 Ter verdere beperking van aansprakelijkheid van BMWE jegens de Klant geldt:

a) als BMWE nalaat om enige verplichting van zijn kant jegens de Klant na te komen en in verzuim is, zal de aansprakelijkheid van BMWE voor schadevergoeding beperkt zijn tot € 1.000.

b) BMWE is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat BMWE is uitgegaan van door of namens de Klant verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.

c) De aansprakelijkheid van BMWE is te allen tijde beperkt tot door de Klant geleden/bewezen directe schade, en de aansprakelijkheid van BMWE zal nooit groter zijn dan het deel van de factuurwaarde van de betreffende Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft. Elke andere vorm van schade is uitgesloten van aansprakelijkheid, met inbegrip van maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winsten, gemiste zakelijke kansen en de kosten voor het beperken, voorkomen en beoordelen van schade. De Klant verplicht zich jegens BMWE om zich tegen dergelijke schade te verzekeren.

6.3 Aansprakelijkheid voor schade waartegen de Klant reeds is verzekerd wordt te allen tijde door BMWE uitgesloten.

6.4 De Klant vrijwaart BMWE tegen aanspraken van derden uit welke hoofde dan ook die verbandhouden met of voortvloeien uit Producten en/of Diensten.

 

7. Looptijd 

7.1 Als een Overeenkomst wordt aangegaan voor een bepaalde periode kan de Klant deze Overeenkomst niet tussentijds opzeggen. In het geval dat een Overeenkomst voor een bepaalde periode stilzwijgend verlengd wordt, gebeurt dit onder dezelfde voorwaarden als overeengekomen in de oorspronkelijke Overeenkomst. Een eventuele tussentijdse beëindiging door BMWE heeft geen verplichting tot terugbetaling van BMWE tot gevolg en zal geen afbreuk doen aan de betalingsverplichtingen van de Klant.

 

8. Opschorting, verrekening, beëindiging en (tussentijdse) opzegging 

8.1 BMWE is bevoegd de nakoming van de op haar rustende verplichtingen op te schorten of de Overeenkomst te beëindigen, indien:

a. een Klant de verplichtingen uit de Overeenkomst ook na ter zake te zijn aangemaand (schriftelijk of mondeling) niet, niet volledig of niet tijdig nakomt;

b. BMWE na het sluiten van de Overeenkomst bekend is geworden met omstandigheden die goede grond geven dat de Klant de overeengekomen verplichtingen niet zal nakomen;

c. aan de Klant surséance van betaling is verleend, hij in staat van faillissement is verklaard, een (wettelijke) schuldenregeling van toepassing is verklaard, hij is toegelaten tot de WSNP of hij een besluit tot liquidatie heeft genomen;

d. door vertraging aan de zijde van de Klant niet langer van BMWE kan worden verlangd dat BMWE de Overeenkomst tegen de oorspronkelijke overeengekomen condities kan nakomen;

e. zich, naar inzicht van BMWE, omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding van de Overeenkomst in redelijkheid niet van BMWE kan worden verlangd.

8.2 Indien beëindiging van de Overeenkomst aan Klant toerekenbaar is, heeft BMWE recht op schadevergoeding, daaronder begrepen de kosten, die daardoor (in)direct ontstaan.

8.3 Door een beëindiging van de Overeenkomst zijn de vorderingen van BMWE op de Klant onmiddellijk volledig opeisbaar.

8.4 De Klant doet hierbij afstand van het recht tot tussentijdse opzegging.

8.5 De Zakenrelatie doet hierbij afstand van het recht tot verrekening, ontbinding of opschorting van verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst. Daarmee doet de Zakenrelatie eveneens afstand van de mogelijkheid van een beroep op artikel 6:271 BW.

 

9. Intellectuele Eigendom / Vertrouwelijke Informatie

9.1 De Intellectuele Eigendomsrechten met betrekking tot alle door BMWE verstrekte documentatie ter uitvoering van Diensten, Producten, alsmede de Vertrouwelijke Informatie, blijven bij BMWE rusten. De Klant komt enkel een niet-exclusieve, niet sublicentieerbaar en niet overdraagbaar gebruiksrecht toe. Partijen beogen in deze tevens goederenrechtelijke werking ex artikel 3:83 lid 2 BW.

9.2 Het is de Klant niet toegestaan om Intellectuele Eigendomsrechten en/of Vertrouwelijke Informatie op enigerlei wijze openbaar te maken, te vermenigvuldigen, te kopiëren, te verveelvoudigen of te delen met derden, zulks in de ruimste zin van het woord.

9.3 Alle bestanden, waaronder begrepen, maar niet gelimiteerd tot aantekeningen, feedback, foto’s en andere (beeld)materialen, al dan niet gemaakt tijdens (de uitvoering van) een Overeenkomst, behoren toe tot de Intellectuele Eigendomsrechten van BMWE. De Klant gaat er uitdrukkelijk mee akkoord afstand te doen van elk mogelijk (portret)recht daarop.

 

10. Privacy en Persoonsgegevens 

10.1 BMWE verzamelt en verwerkt persoonsgegevens van Klanten en bezoekers van haar website. Hierop is de Privacyverklaring van toepassing.

10.2 BMWE en de Klant dienen te handelen met inachtneming van de relevante privacyregelgeving, met inbegrip van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), en uitsluitend persoonsgegevens te verzamelen en te verwerken wanneer zij een grondslag voor de verwerking hiervan hebben.

10.3 Als BMWE en de Klant op enig moment beschouwd dienen te worden als de verwerkingsverantwoordelijke en de verwerker in de zin van de AVG, verplichten zij zich om hiervoor een verwerkersovereenkomst aan te gaan, met inachtneming van hun verplichtingen op grond van de AVG.

10.4 De Klant dient jegens BMWE te garanderen dat de verwerking van persoonsgegevens op wettige wijze zal plaatsvinden en dat rechten van derden niet zullen worden geschonden. De Klant vrijwaart BMWE tegen elke door derden op welke grond dan ook aangespannen juridische procedure als deze procedure verband houdt met het door de Klant verwerken van persoonsgegevens, en voor alle aan de Klant door de Autoriteit Persoonsgegevens of door andere bevoegde toezichthouders opgelegde boetes.

 

11. Klachten 

11.1 Gebreken – met inbegrip van afwijkingen van de Overeenkomst – dienen binnen zeven (7) kalenderdagen na levering / bekend worden (of redelijkerwijs bekend zijn) schriftelijk aan BMWE te worden gemeld, bij gebreke waarvan de Klant geen vorderingsrecht zal hebben met betrekking tot het gebrek.

11.2 Klachten met betrekking tot facturen van BMWE dienen binnen vijf (5) werkdagen na factuurdatum schriftelijk aan BMWE gemeld te worden, bij gebreke waarvan de factuur geacht wordt te zijn goedgekeurd door de Klant. Een klacht over de factuur schort de betalingsverplichting van de Klant niet op.

 

12. Annuleringsvoorwaarden 

12.1 Indien binnen 14 dagen na op afstand totstandkoming van de Overeenkomst Diensten worden verleend door BMWE aan de Consument uit hoofde van de Overeenkomst, dan komt de Consument geen wettelijk herroepingsrecht toe.

12.2 De Klant kan deelname aan groepstrainingen, -cursussen en -workshops tot twee weken voor aanvang daarvan schriftelijk annuleren tegen annuleringskosten van 50% van het deel van de factuurwaarde waarop het geannuleerde betrekking heeft, uit hoofde van de Overeenkomst. Indien de Klant binnen twee weken voor aanvang annuleert ofwel niet verschijnt, is de Klant 100% van het deel van de factuurwaarde waarop het geannuleerde betrekking heeft, uit hoofde van de Overeenkomst, aan BMWE verschuldigd.

12.3 De Klant kan deelname aan een individuele afspraak (waaronder individuele trainingen, -cursussen en -workshops) tot 48 uur voor aanvang van de afspraak schriftelijk kosteloos annuleren. De Klant kan tussen de 48 uur en 24 uur voor aanvang van de afspraak schriftelijk annuleren tegen betaling van annuleringskosten van 50% van het deel van de factuurwaarde waarop het geannuleerde betrekking heeft, uit hoofde van de Overeenkomst. Indien de Klant binnen 24 uur voor aanvang de afspraak annuleert en/of niet bij de afspraak verschijnt, is de Klant 100% van het deel van de factuurwaarde waarop het geannuleerde en/of de afspraak waar de Klant niet verschijnt betrekking heeft, uit hoofde van de Overeenkomst, aan BMWE verschuldigd. BMWE behoudt zich het recht voor om individuele afspraken te verzetten of te annuleren indien zij, naar eigen inzicht, niet naar behoren uitvoering kan geven aan de Overeenkomst. Indien BMWE individuele afspraken verzet laat dit de betalingsverplichtingen van de Klant onverlet.

12.4 Nadat de Overeenkomst aangaande het verlenen van Diensten is geannuleerd, is de Klant, indien hij reeds materialen heeft ontvangen, gehouden deze terstond te retourneren en niet (langer) te gebruiken. BMWE is te allen tijde gerechtigde te controleren of de materialen door de Klant zijn gebruikt. Eveneens komen eerder verstrekte gebruiksrechten te vervallen.

 

13. Toepasselijk recht en geschillenbeslechting 

13.1 Alle Overeenkomsten en de verplichtingen die hieronder vallen worden bij uitsluiting beheerst door Nederlands recht.

13.2 Geschillen tussen partijen zullen bij uitsluiting voorgelegd worden aan de bevoegde rechter van de Rechtbank Oost-Brabant, behoudens bepalingen van dwingend recht.

Download onze Algemene Voorwaarden