onze training

Verbindende Communicatie

Leer hoe je op een duidelijke en respectvolle manier in jouw dagelijkse praktijk kunt communiceren, zonder oordelen en verwijten.

Ben je op zoek naar communicatievaardigheden die jou helpen om dichter bij jezelf te blijven en jezelf eerlijk te kunnen uiten terwijl je in verbinding blijft met de mensen om jou heen? In deze introductietraining ga je, na een korte uitleg, direct aan de slag met situaties die je lastig vindt. Samen met medecursisten oefen je met zelf-compassie, inlevend luisteren en helder verzoeken doen. Zo leer je succesvol het gesprek aan te gaan met je partner, kind, leidinggevende of collega. Investeer in meer rust, zorg voor jezelf en een positieve mindset!

Verbindende communicatie helpt jou dichterbij te komen waar het écht om gaat:

Effectief communiceren door oprecht naar elkaar te kunnen luisteren, voor jezelf op te kunnen komen op een verbindende manier en meer zelfreflectie te krijgen.Onze Training Verbindende Communicatie biedt een brede basis met hoge praktische toepasbaarheid.

  • Dit kan ik dagelijks privé en zakelijk toepassen.
    Het maakt je bewust van hoe je communiceert, waarom je soms niet begrepen voelt, vooral kijken naar jezelf en wat dat voor invloed heeft op anderen. (HB uit Eindhoven)
  • Goede inzichten gekregen en toepasbaar in elk gesprek. (JvD uit Geldrop)
  • With my new skills I can, with confidence, start a dialogue/discussion with my supervisor and parents.
    (TB uit Veldhoven)
  • Met meer geloof in eigen kunnen, minder invullen voor een ander, helpt deze training mij zeker om dit in praktijk te brengen. (PvdH uit Tilburg)
  • De manier van luisteren, echt luisteren, naar de ander om zo de ander te helpen zonder jezelf te verliezen.
    De training kwam voor mij precies op het goede moment! Zeer toepasbaar en heeft mij veel handvatten gegeven. (LS uit Eindhoven)
  • Toepassing heel goed, mits je echt aanwezig bent (in jezelf). (GvdH uit Den Bosch)

Dagdelen

Wat zeg jij tegen jezelf wanneer er dingen gebeuren die je lastig vindt? Voordat je iets zegt, is het verstandig je eerst af te vragen waarom en waarop je reageert en wat je wilt van de ander. Zo kun je de oordelen die je hebt gebruiken om te weten wat jouw behoeften zijn en wat je van de ander zou willen zien of horen. Je maakt kennis met de vier elementen van geweldloze communicatie: waarneming, gevoel, behoefte en verzoek.

Als je wilt dat een ander jou hoort, maak je zelf de eerste stap. Door je in te leven in de gevoelens en behoeften van de ander bouw je aan vertrouwen. Je gaat oefenen in het luisteren naar de ander en hoe je feedback ontvangt zonder het ‘te’ persoonlijk te nemen.

Je wilt graag dat iemand je hoort, maar hoe doe je dat? Je gaat oefenen om jezelf te uiten via het proces van geweldloze communicatie. Je gaat ontdekken welke taal verbindt en welk weerstand oproept. Je leert hoe je een gesprek kan voeren op basis van empathie voor jezelf en voor de ander, zodat jullie elkaar echt begrijpen.

Dit dagdeel is bedoeld voor de deelnemers om met elkaar te kunnen sparren en ervaringen te delen. Ook wordt er de mogelijkheid geboden om een eigen casus in te brengen.
Verbindend communiceren doe je tenslotte continu en allemaal lopen we tegen momenten aan waarop dat niet zo makkelijk gaat.

Deze training draagt bij aan:

  • Samenwerking door praktisch inlevingsvermogen en praktische begripsvorming.
  • Voortgang en efficiëntie en oprechtheid bij trage besluitvorming of vergaderingen met verbindend interrumperen.
  • Helderheid door sneller bij de kern te komen.
  • Verbinding door kritiekloos feedback te geven.
  • Rust door feedback te horen zonder kritiek.
  • Gemak bij weerstand bij "lastige" collega`s.
  • Klantvriendelijkheid door praktische empathische luistervaardigheden.
  • Zelfredzaamheid ("assertiviteit") door verantwoordelijkheid te nemen voor eigen standpunten.

Ons team helpt u graag

Vind balans tussen werk en privé

Dit veld is verborgen bij het bekijken van het formulier

Training

Werkgever

Werknemer

Naam(Vereist)
MM slash DD slash JJJJ